
Sinclair Broadcast Group http://www.sbgi.net/press/2005/release_200517_97.shtml

1 of 2 4/3/2007 10:49 AM

 

  

Staples Comments on Advertising in SBG News 

    BALTIMORE (January 7, 2005) - Sinclair Broadcast  Group,  Inc.  (Nasdaq:
SBGI) is pleased to note that in a press release issued on January  6,  2005
and as posted on their website  (www.staples.com),  office  supply  retailer
Staples, Inc. states that it intends to continue to  advertise  on  Sinclair
television stations and has no policy against advertising in  Sinclair  news
programming.  The Staples' statement also notes that  political  agendas  do
not drive its media buying decisions and that its media buying process  with
Sinclair "has recently  been  misrepresented  by  an  organization  with  no
affiliation to Staples."

    The clarification of Staples' media buying  process  as  it  relates  to
Sinclair directly contradicts statements made by several organizations  with
what appear to be far-left leaning political agendas who have engaged in  an
ongoing   Internet-based   campaign   of   harassment   against    Sinclair.
Notwithstanding  the  clear  message  from  Staples,   these   organizations
continue to claim that their actions  have  caused  Staples  to  discontinue
advertising on Sinclair stations.  Obviously these claims are not accurate.

    Although Sinclair respects the rights of these  organizations  to  voice
their opinions, we find inappropriate that their tactics include  advocating
their constituency to contact our advertisers in a blatant  attempt  to  use
economic  pressure  to  censor  the  speech  of  Sinclair.   Moreover,   the
continued  misrepresentation  of  the  facts   surrounding   any   company's
advertising  practices  regarding  Sinclair  stations   constitutes   "trade
defamation" which would entitle Sinclair to seek damages in a court of  law.
 Sinclair will aggressively pursue any organization or any individual  which
engages in such defamation, including individuals who lend  their  names  to
mass e-mail campaigns spreading such misinformation.

    The right to free speech represents an integral part of  the  foundation
upon which the United States of America was built.  The chief  complaint  of
the organizations which have targeted Sinclair is the  nightly  presentation
of an editorial called "The Point."  This section of  the  news  is  clearly
labeled as opinion and represents nothing more than the  legal  exercise  by
Sinclair of its First Amendment right to broadcast  commentary  both  within
and outside its newscasts.  Contrary to the  impression  being  provided  by
those complaining about Sinclair's programming,  in  no  way  does  Sinclair
attempt to disguise opinion as news.

    The recent misstatements concerning  Staples'  advertising  policy  have
resulted in a tremendous outpouring  of  support  for  Sinclair's  right  to
exercise  First  Amendment  protected   free   speech.    We   express   our
appreciation to all of our advertisers who  have  not  been  swayed  by  the
actions of a few people  who  want  to  stifle  the  legal  presentation  of
different points  of  views.   We  also  express  our  appreciation  to  the
numerous organizations, companies and individuals who have contacted us  and
our advertisers  to  express  their  outrage  at  the  possibility  that  an
advertiser might attempt to use economic leverage to silence free speech.

    Sinclair Broadcast Group, Inc., one of the largest and most  diversified
television broadcasting companies, currently owns and operates, programs  or
provides  sales  services  to  62  television  stations   in   39   markets.
Sinclair's television group reaches approximately  24%  of  U.S.  television



Sinclair Broadcast Group http://www.sbgi.net/press/2005/release_200517_97.shtml

2 of 2 4/3/2007 10:49 AM

households and includes ABC, CBS, FOX, NBC, WB, and UPN affiliates.

Back

 
Copyright 2007 Sinclair Broadcast Group, Inc. 


